ریتم آهنگ

به یادماندنی‌ترین اجراهای دو نفره تاریخ موسیقی

به یادماندنی‌ترین اجراهای دو نفره تاریخ موسیقی

۱۳ اجرای دو نفره یا دوئت به یادماندنی در تاریخ موسیقی
مجله رولینگ استون که یکی از مشهورترین مجله‌ها در زمینه موسیقی است، فهرستی از به یادماندنی ترین اجراهای دو نفره تاریخ موسیقی منتشر کرده است که در ادامه با هم می‌بینیم:

اجرای دو نفره دیوید بوئی و شر
یکی از به یادماندنی‌ترین دوئت‌های تاریخ موسیقی اجرای دیوید بویی (David Bowie) و شر (Cher) است. دیوید بویی یکی از بهترین خوانندگان تمام دوران‌ها و همچنین یکی از بهترین خوانندگان راک تاریخ موسیقی است. شر نیز به عنوان ملکه پاپ شناخته شده است. این دو ترانه‌هایی همچون Young Americans، Wedding Bell Blues، One و Blue Moon را با هم کاور کرده‌اند که تبدیل به دوئتی به یاد ماندنی شده است.

دوئت بریتنی اسپیرز و اروسمیث 
اجرای ترانه Walk This Way توسط گروه هارد راک آمریکایی ، اروسمیث (Aerosmith) در سوپربول سال ۲۰۰۱ به اندازه کافی خاص و شگفت‌اور بود تا این‌که ناگهان بریتنی اسپیرز بر روی صحنه حاضر شد و با استیون تایلر همخوانی کرد؛ این اجرای دو نفره چنان به یادماندنی بود که طرفداران را شگفت‌زده کرد.

اجرای دو نفره التون جان و امینم
یکی از اجراهای به یادماندنی تاریخ موسیقی و همچنین مراسم گرمی دوئت التون جان (Elton John) و امینم  (Eminem) برای ترانه استن (Stan) در سال ۲۰۰۱ بود. استن که یکی از مشهورترین آهنگ‌های امینم است که به همراه دایدو (Dido) خوانده شده است. امینم که در آن سال برای متن ترانه‌های همجنسگرا هراسی مورد انتقاد شدید بود در انتهای این اجرا التون جان (که همجنس گرا است) را در آغوش می‌گیرد و با این کار منتقدان خود را ساکت می‌کند.

اجرای دو نفره لیدی گاگا و بروس اسپرینگستین
کنسرت خیریه Rainforest Fund Concert که سالانه توسط استینگ (Sting) و همسرش برگزار می‌شود در سال ۲۰۱۰ میزبان هنرمندانی همچون لیدی گاگا ، بروس اسپرینگستین (Bruce Springsteen)، التون جان ، دبی هری و شرلی بسی بود. یکی از اجراهای بسیار نادر تاریخ موسیقی اجرای آهنگ باورت را از دست نده (Don’t Stop Believin) از گروه جورنی (Journey) بود که توسط لیدی گاگا بروس اسپرینگستین، التون جان، دبی هری و شرلی بسی اجرا شد.

اجرای دو نفره آزی آزبورن و باستا رایمز
در سال ۱۹۹۸ باستا رایمز (Busta Rhymes) آهنگی به نام «این یعنی جنگ (This Means War)» را شبیه به موسیقی متن افسانه‌ای «مرد آهنی» ساخت و برای اعتبار بخشیدن بیشتر به اثرش، آزی آزبورن را برای خواندن فسمتی از متن ترنه دعوت کرد.

اجرای دو نفره نلی و تیم مک گرا
اگر اروسمیث و ران-دی.ام.سی. (Run-D.M.C) در آهنگ Walk This Way سبک رپ راک را اختراع کردند، نلی و تیم مک‌گرا نیز سبک کانتری رپ را با آهنگ Over & Over Again در سال ۲۰۰۴ اختراع کردند. این آهنگ سوپرایزی بزرگ برای طرفداران این دو نفر بود.

دوئت کریستال کسل و رابرت اسمیث
در سال ۲۰۱۰ کریستال کسلز (Crystal Castles)، گروه دونفره الکترونیک کانادایی از رابرت اسمیث ، خواننده بریتانیایی مشهور خواستند که برای کاور آهنگ Not In Love که متعلق به گروه راک کانادایی، پلاتینیوم بلوند بود، با آن‌ها همکاری کند. این آهنگ به بهترین آهنگ گروه تبدیل شد.

اجرای دو نفره دیوید بویی و میک جگر
رقصیدن در خیابان (Dancing in the Street) آهنگی بود که توسط مارتا و د وندلا در سال ۱۹۶۴ اجرا شد و توسط هنرمندان بسیار دیگری اجرا شد. در سال ۱۹۸۵ این ترانه توسط دیوید بویی (David Bowie) و میک جگر (Mick Jagger) بار دیگر اجرا شد و این اجرای دو نفره مشهور توانست در چارت بریتانیا رتبه اول و در آمریکا رتبه هفتم را به دست آورد.

دوئت شر و بیویس و بات هد
بیویس و بات‌هد (Beavis and Butt-Head) نام دو شخصیت در انیمیشنی به همین نام است. زمانی که بیویس و بات‌هد در اوج محبوبیت خود بودند و شر (Cher) سطح پایین محبوبیت قرار داشت، تصمیم بر این شد که این دو ورژن جدیدی به سبک راک از آهنگ I Got You Babe را در شبکه MTV نشان دادند که محبوبیت زیادی پیدا کرد.

اجرای دو نفره آزی آزبورن و کت استیونز
در اجرای کنسرت کمپین «گردهمایی برای بازگرداندن سلامت» که توسط جان استورات و استیون کلبرت میزبانی می‌شود، آزی آزبورن (Ozzy Osbourne) و کت استیونز (Cat Stevens) برای اجرای آّهنگ‌های Peace Train و Crazy Train دعوت شدند. این اجرای دو نفره که بیشتر به «ناهنجار و بدصدایی» تشبیه شد یکی از به یادماندنی‌ترین اجراهای دو نفره تاریخ موسیقی است.

آلیس کوپر و ماپت ها
مهمانان همیشگی برنامه تلویزیونی ماپت‌ها (The Muppets) در دهه ۱۹۷۰ ستاره‌های راک بودند؛ به یادماندنی‌ترین اجرای دو نفره در این برنامه اجرای ماپت‌ها با آلیس کوپر (Alice Cooper)، خواننده راک مشهور آمریکایی برای آهنک School’s Out بود.

اجرای دو نفره استیوی واندر و پل مک کارتنی
پل مک‌کارتنی (Paul McCartney) خواننده راک افسانه‌ای و عضو گروه مشهور بیتلز و استیوی واندر (Stevie Wonder) خواننده آمریکایی و از موفق‌ترین موزیسین‌های تاریخ موسیقی در سال ۱۹۸۲ آهنگ Ebony and Ivory را اجرا کردند که در چارت‌های بریتانیا و آمریکا رتبه اول را به دست آورد. مجله بیلبورد نیز این آهنگ را در رتبه ۶۹ بهترین آهنگ‌های تمام دوران‌ها قرار داد. گرچه مجله رولینگ استون در این فهرست برای این اجرا نوشته: «پل مک‌کارتنی و استیوی واندر به اندازه‌ای افتخارات متعدد برای موسیقی داشته‌اند که می‌توان این اجرای بد نادیده گرفت!»

اجرای دو نفره استینگ و دیدی
استینگ (Sting) خواننده راک ، جاز و بلوز انگلیسی و شان جان کامز مشهور به دیدی (Diddy) رپر مشهور آمریکایی اجرای دو نفره بی‌نظری برای آهنگ I’ll Be Missing You داشتند که با استقبال مواجه شد.

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”